PROSTOR MEDIA

Mediální obsah tvoří srdce celého marketingového sdělení. Pokud bude kvalitní a čitelný, bude mít vaše reklama mnohem větší šanci uspět v záplavě milionů konkurenčních sdělení.

U nás v akademii PROSTORMEDIA™ se vždy dozvíte, jestli je vaše dosavadní působení na Facebooku efektivní. Proto si nás firmy najímají na nejrůznější audity a školení šitá na míru. Umíme rychle analyzovat současný stav a nabídnout ta nejlepší řešení pro efektivní působení na sociálních sítích. A nejen to: naše vzdělání a zkušenosti umíme předávat i dál formou intenzivních školení, na které se specializujeme. Rádi ale přinášíme i něco navíc.

Dnes jsme se rozhodli, že vám pomůžeme s obrázky na Facebooku. Určitě jste se setkali s případem, kdy si pracně vytvoříte grafiku, poté ji nahrajete do příspěvku na Faceebok, zveřejníte příspěvek a vámi nahraný obrázek je buď nečitelný nebo oříznutý. Co s tím? Facebook nabízí opravdu široké spektrum formátů obrázků pro nejrůznější typy příspěvků. My jsme je pro vás shrnuli a přinášíme vám kompletní seznam rozměrů Facebook obrázků pro rok 2018.

 

Základní obrázky:

Úvodní obrázek Facebook stránky “Cover image”
851 × 315 px
Doporučujeme nahrát obrázek o dvojnásobné velikosti, tedy 1702 x 630 px. Facebook následně automaticky obrázek zmenší na požadovanou velikost, kvalita však bude zachována.

Profilový obrázek Facebook stránky
180 × 180 px

Čtvercový formát najdete na profilu v levém sloupci. Nezapomínejte, že obrázek se na profilu zobrazuje jako čtverec, u příspěvků a komentářů se však ořezává do tvaru kruhu a na rozměr 40 x 40 px. Pokud bude vaše grafika obsahovat nějaké sdělení, pamatujte na to, že se může obrázek ořezávat.

Můj příběh
V pravém sloupci se u Facebook Stránek zobrazuje speciální karta “Můj příběh.” Pro tento widget můžete nahrát vlastní obrázek s rozměrem 1192×440.

 

Příspěvky:

Fotka k obyčejnému příspěvku
Facebook miluje fotografie. Proto, pokud píšete příspěvek a hodláte k němu připojit fotografii, zvolte rozměr 940 × 788 px.

Facebook příspěvek s odkazem
Pokud budete nahrávat obrázek ručně, tzn nahrajete ho k facebookovému příspěvku, připravte si formát 940 x 788 px.
Pokud budete obrázek nahrávat v administraci webu, na který odkazujete v příspěvku, tzv “og:image“, nahrajte obrázek o velikosti 1200 x 628 px.

Rotující fotky
Pokud budete používat sérii tématických obrázků pro propagaci, kterými na zdi čtenář může „listovat“ dokolečka, zvolte rozměr jednotlivých fotek alespoň 1 080 × 1 080 px.

Citát
Velmi populární formát čtverce je dnes využívaný především pro sdílení citátů z toho důvodu, že má vysoký virální potenciál. Poslední dobou velmi využívaný a oblíbený formát čtverce se stal používaným především pro citáty. Ideální rozměr obrázku s citátem je 800 × 800 px.

Propagace Facebook stránky nebo události
Specifický rozměr je na Facebooku i pro placené příspěvky, kterými propagujete konkrétní stránku na Facebooku nebo konkrétní publikovanou Událost. Použijte vždy formát obrázku 1 200 × 444 px.

Propagace události
Každá vytvořená událost na Facebooku má možnost vložení úvodního obrázku. Ten má rozměr 784 × 295 px. Mobilní verze obrázku může být i daleko vyšší a Facebook ji upřednostňuje.

 

Co dál?

V případě, že nejste zdatný grafik nebo si nejste jisti současným působením na Facebooku, nabízíme prvotní konzultaci Zdarma v našem ateliéru. Často za námi chodí klienti se svými pochybnostmi nebo se svými plány. Ty následně analyzujeme a ve velmi krátkém čase nacházíme ideální řešení, které dostane vaše působení na Facebooku na vrchol. Stačí kliknout na odkaz, přečíst si, co máme pro vás připraveno a kontaktovat nás. O zbytek se postaráme my.